fredag 19 december 2014

Det blir jul ändå

Och igår ringde Mannen från hufvudstaden till jobbet.
Han rände runt på jobbsaker och hade en lucka i programmet och han ville bara säga att han hade tänkte köpa något fint till hustrun i julklapp, ja från Svenskt Tenn.
Han har ju hört att hon tycker det är så fina prylar där.
Meeen han hitta inget fint där...
?
... så det var ju inget särskilt han fastna för liksom....
här någonstans börjar jag faktiskt skratta och när jag samlat mig;

-Va? Du kunde väl ha köpt en jävligt dyr kudde till mig?
-Jag såg inga.
-Men, men gick du inte upp på övervåningen?
-Vilken övervåning?
...
Ja, så nu blir det ingen julklapp. I alla fall inte från Svenskt Tenn.

Så vad lär vi oss av detta?
a) att det är hårt att få den sortens telefonsamtal när man står på jobbet och allt känns som en snurrig tomteverkstad runt omkring en
b) att själv är bäste dräng
c) det blir jul ändå

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha, så rolig han är, din man! "Hittade inget fint på Svenskt Tenn..." Förstår att du skrattade! Han kunde väl ha köpt i princip nästan vad som helst? (Inte för att jag är så ofta i Stockholm numera, men jag säger bara det att det finns ju hemsidor...)
Din fina trepunkters summering var också obetalbar! Tack för den!
/Annika

Anonym sa...

Eh????
Men kom igen mannen.
Ja, själv ÄR bäste dräng
//Karin

Spader Madame sa...

Ha ha ha! Lika bra att handla själv!

pralinen sa...

det finns en del med just blindhet för sådant... hur det nu kn komma sig. Fixa själv blir oftast bäst, alternativt övertydlig önskelista - gärna både bild och beskrivning.

Anonym sa...

Ja du, ibland är det inte så lätt att förstå sig på dem. .... Själv får jag alltid nåt med sladd av maken. Hur spännande är det liksom? ??? Anna panna

Tantaugusta sa...

T om tändsticksaskarna är ju fina :). Men lugn, det är flera dagar kvar, han hinner nog.

Erika sa...

De säljer ju presentkort annars...

Librarybeth sa...

Annika: :D jag vill mena det! Svårt att misslyckas med sina köp där... !

Karin: exakt!

Spader M: och jag vet ju att det finns en övervåning också :D

Pralinen: ja spontant funkar det tydligen inte ;D

Anna panna: haha!

Tant Augusta: tror det är kört nu.

Erika: ja! tänk om han hade tänkt i de banorna.....