tisdag 30 december 2014

Ekvationen jag inte får ihop

Nu har jag jobbat två dagar.
Eller mer sanningsenligt; en hel och en halv - idag gick jag hem tidigt.
Och ändå.
Efter fem dagars vila och kontemplation, god mat i lagom mängd, träning i dagsljus, massor av sovasovasova - och ändå är jag precis kliiiiippslut efter lite jobb.
Vojne vojne.
Jag fattar't inte.
Tröttsamt är vad det är, att vara så här trött. I morse satt jag helt groggy av trötthet innan jag jag fått i mig lite kaffe.

Men! Nu tänker vi inte på det. Häpp häpp.
Nu blir'e lite ledigt igen och jag ligger fett bra till i min nyårsplanering;
handlat - check, dukningsplanering check, efterrätten check.
Vackert så.

3 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Ha, jag funderade på exakt samma sak igår! Varför är jag så jädrans trött när jag har varit ledig precis? Man tycker att man borde tanka lite ork, men så funkar det visst inte. Typiskt.

Ha en fin nyårsafton nu <3

Fliselin sa...

Är också trött och ledig. Sover men det ger inte så mycket. Tror att det är den långa perioden av för lite ljus som är bov i dramat. Det vänder nu. Gott Nytt År till dig!

Camillas dagar sa...

Jag har också insett det - det är INTE bra att vara ledig!