måndag 11 augusti 2014

Träningen den fina

Jaha.
Hur ska det bli med träningen nu då - nu när man förväntas förvärvsarbeta också?
Visst är det gott med återställning till vardag.... eller nja, gott och gott. Vi kan nöja oss med "helt okej" - det tycker jag räcker att slänga in så här års.
Nåja, det är nu det blir tufft att hålla ångan uppe, jag vet hur det bli. Jag är trött efter arbetsdagen... dagarna blir kortare.... sedan blir det kallare....
Meh. Stopp.
En sak i taget - inte låta så där negativ nu, det gäller att hänga i nu, hålla motivationen på topp.
Jag har flera roliga lopp att se fram emot och då borde träningslusten finnas kvar även om jobbet tar kraft.

Men om jag ser på veckan som gick;

måndag; paddling hela dagen - oklart hur långt men det kändes i armarna
tisdag; 16 km löpning
onsdag; racerhoj 26 km
torsdag; 15 km löpning
fredag; intervaller
lördag; vila
söndag; racerhoj 57 km

- det kan jag omöjligt leverera kommande vecka.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag undrar oxå hur det ska gå m min träning nu när jobbet vill ha sitt.
Karin

Librarybeth sa...

Karin: så lätt, så lätt att man kroknar... men jag försöker trösta mig med att så länge det är skapligt ljust ute så bidrar det till stor del att man trots allt orkar och har lust!

Camillas dagar sa...

Jag håller med! Jäklar så mycket tid man får till träning då man är ledig!

Librarybeth sa...

Camilla: jag vill liksom stanna kvar i det! Det är ju så himla najs!