tisdag 12 augusti 2014

Bläddrar lite till i almanackan

Nu har jag klarat av två arbetsdagar efter vår fantastiska semester.
Jag passar mig noga för att försöka hoppa på jobbhjulet i farten - än så länge försöker jag mest komma ifatt samt vikariera lite för semestrande kollegor.
Nej, det där hjulet kommer att snurra igång med allt mer fart utan att jag måste ge det fart redan nu.
Förresten brukar väl experter uttala sig om att man ska ta det lite vackert så här precis efter en lång ledighet.
Och imorgon är det jag som ansöker om semester igen.
Fast för dagar lite längre fram.

3 kommentarer:

Omentjej sa...

Samma här, två arbetsdagar. Jag trodde det skulle vara full fart men det är faktiskt ganska segt. Jag lämnade över allt mitt vanliga innan semestern så jag har inte så himla mkt att göra. Trist. Men jag jobbar bara 2½ vecka till, sen går jag på föräldraledighet, hurra. :)

Tantaugusta sa...

Samma här. Men känns rätt ok. Och i morgon lägger jag in om ledighet för höstlovet!

Librarybeth sa...

Omentjej: hurra för din f-ledighet - det är ju något härligt att se fram emot!!

Tantaugusta: precis så!!!