fredag 1 augusti 2014

Första augusti och det är Drömläge

Jomenvisst.
Vi kom ju hem från vår road trip i måndags. Barnen jublade när vi åkte över Öresundsbron och de plötsligt kunde ha kontakt med näääätet igen utan att vara hänvisade till wifi.
Håhåjaja.
Jag jublade också.
Och att komma hem är också alltid fint.
Sova egen säng. Skrota runt. Alla i flocken sprider ut sig. Vi river upp packningen omedelbums och säger hejsan till kompisen Tvättmaskin.

Sedan har vi hittat en väldigt fin lunk och rutin dessa dagar.
Mannen och jag går upp, tar liten frulle, cyklar till utomhusbassängen, simmar våra längder.
Cykla hem, stor frulle i trädgården  med tillhörande läsa bok-sittning. Sedan springer man sin löprunda. Och så blir det sen eftermiddag man fixar matsäck och så åker alla eller delar av familjen till lilla badstranden.
Nästa dag.
Samma sak.
Nästa dag.
Samma sak igen.
Fast idag; avbrott i rutinen. Min löpning får utgå eftersom jag ska springa långt i morgon istället.
Drömläge med andra ord. Sova, äta, träna, läsa.


5 kommentarer:

yllet sa...

härligt!! skönt att börja morgonen med sim! jag gjorde det idag. kanske 50 m i en sjö. :D

Anonym sa...

Alltså hemma, kan det vara bättre. Eller måste man resa bort för att göra upptäckten. Ombyte förnöjer! Anna semester panna

Librarybeth sa...

Yllet: jag kör 1000 m sedan får det räcka i bassängen. ;D

Anna semester panna: man måste nog bort för att hitta hem.
:D

Omentjej sa...

Underbart ju! Vilka sköna dagar!

Åsa sa...

låter som härliga dagar :-)
kram Åsa