onsdag 27 augusti 2014

Och vädret höll i sig

... för det var en jättefin kväll att cykla hem i.
Folk kastade frisbee i parken eller satt på bänkar och språkade. Folk på uteserveringarna nere på stan. Människor som joggade eller gick med hunden eller barnvagnen.
Kort sagt - det rådde en fin sensommarkänsla i stan.
Jag blev så där lyrisk av den sköna kvällsluften (och önskade att jag hade fått springa en sväng).
Det är ju så att med lite värme, en ljus kväll och ja, man mår fint.

Tills jag kom hem och blev avis för Mannen hade sprungit en sväng och vad som nästan var värre; det fanns ingen mat på bordet. Men åååh, jag har ju jobbat kväll.
Det är något slags löst argument jag, oklart vad jag vill med det men oftast att jag inte ska behöva börja styra med käk.
Jag gjorde något som Mannen diplomatiskt kallar "Mamman uttrycker sitt missnöje" och då mobiliserar den lilla familjen en imponerande duka-bordet-fram-med-kastruller-och-påbörja-matlagning med raketfart.
Som jag förvisso själv deltog i lite lagom mycket så då blev jag harmonisk igen.

Sedan fick vi dagsgammal tårta och te och då kan man inte vara annat än glad.
Dessutom satt alla kvar länge och så pratade vi lite high lights från sommaren och vår ledighet.
Då är man inte bara harmonisk.
Man är lycklig.

5 kommentarer:

Spader Madame sa...

Låter som att kvällen tog en fin vändning. Skönt!

Anna sa...

Kvällsjobb - känner precis igen mig! Men åh så mysigt att samlas alla en stund på kvällen sen. Då har man ju inte gått miste om något trots att man jobbat sent ;-)/AnnaP

Omentjej sa...

Låter som en himla fin kväll. Vi fick fint väder här med igår och vilken skillnad på humöret och energin det blev!

Librarybeth sa...

Spader M: ja, en ljus kväll och jag är glad!

Anna: de där jobbkvällarna kan ta musten ur en när de är stressiga. I vintermörkret sedan.... hu!

Omentjej: det var det, och energin kom som du säger tillbaka.

Camillas dagar sa...

Ja, jobbar man kväll vill man minsann ha mat då man kommer hem. Ofta har man ju fixat och fejat med allt möjligt innan man åker till jobbet, så det är bara maten för mannen att ordna med. Han är jättebra på mat min man, vi kör ju matkasse och han fixar det 4 dagar av 5 tror jag. Jag brukar skylla på att jag gör allt annat hemma.