måndag 7 januari 2013

Ordinary monday

Efter flera dagar med noll träning kom jag äntligen ut på en kort runda igår. Har haft en sådan där lurig förkylningskänsla i kroppen ett par dagar men som igår kändes som bortblåst.
Jamen, man vet väl om man är förkyld säger du?! Nae, ibland ligger man ju i det där vansinnigt trista mellanläget med vagt halsont som hindrar en från att känna sig
100 % kry.... men har jag inget halsont, ingen huvudvärk och zero snuva - ok då kör vi löpning. Just den där känslan av begynnande halsont, shit - vad jag avskyr det.
Självfallet petades linserna in, troligtvis en dag för tidigt vilket blev pay back time direkt, evil eye har ännu inte släppt taget.
Annars är det en heeelt vanlig måndag och dagens består av stickad tröja och leokrage från HM, letade fram gamla jeansen från Flash och drog på nya favoriterna från Din Sko på fötterna.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Uppe med tuppen tror jag....måndags fin som alltid. Anna panna

Anonym sa...

Blåmåndag tjusigt. Själv är det lila som gäller. Trevlig vecka önskar jag dig.
Nickan

Fliselin sa...

Härlig tröja! Imponerad att du klarar klackarna, skyhöga! Tycker att färgen är så fin på bootsen.

Jag förstår precis velandet om man är sjuk eller ej. Hoppas att du får vara helt frisk nu. Jag fick lägga mig igår men funderade av och till om jag kanske var frisk... Fortfarande lite huvudvärk och kanske lite ont i halsen. Hoppas att det är borta tills imorgon.

Mia sa...

Hur går det med jobbångesten då? Den var rätt hög här i morse kan jag ju säga.

hallinbloggar sa...

Usch, ja, man vill bara att det ska bryta och och sen försvinna. Men jag tror det där beror på att man har bra immunförsvar : )
Vilken fin färg på tröjan!

Librarybeth sa...

Anna panna: japp!! lika bra att hoppa upp.
TACK!

Nickan: en finfin vecka till dig också!!

Fliselin: är klacken bara fyrkantig så... ;D färgen är super! Nu ska jag vänta så jag känner mig kry.

Mia: jobbångesten är hanterbar!!!

Hallin: tack, gillar den här blå.... ja, jag fattar inte varför det hänger så här mitt emellan, det gör mig TOKIG!

Camillas dagar sa...

Så där känner jag mig också ibland, så att man är 100% säker på att "nu blir jag förkyld", sedan vaknar man dagen efter och är pigg som vanligt.
Hoppas att du mår bättre!