onsdag 23 januari 2013

Guldigt

Det händer att jag förbarmar mig över de kvarglömda kjolarna på HM:s reasnurror. En återkommande händelse genom mitt vuxna liv där jag står och bläddrar bland kjolar som inte fick komma hem till någon. Det brukar vara lätt att hitta en och annan, ibland med skojiga mönster, ibland bara basic. Inte alltid mina mest igenomtänkta köp och här är en sådan kjol. Denna med guld, HM-guld alltså.
Eftersom det är precis askallt ute får kjolen sällskap av min älskade COS-tröja (wool, pure wool - enda som funkar idag).
Länge, länge hade jag svårt för mörka strumpor till vitt. Har nu kommit över det (hear this, hear this) och det var väl för väl det.

Igår åkte jag tåg åt ena hållet, idag ska jag åka åt det andra. Då blir det till att åka mot huvudstaden.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Mycket tjusigt. Vi är stolta att en så tjusig tjej åker och visar upp sig i huvudstaden. Krm och trevlig dag önskar Nickan

Anonym sa...

Ja men hur många dagar på raken ska du jobba egentligen? Vinter fin dagens! Anna panna

Fliselin sa...

Tjusigt! Är du frisk nu?

mis(s)match sa...

Superfin du är idag!

Camillas dagar sa...

Söt kjol tycker jag! Tur att någon förbarmar sig över dem på reasnurran, så att de slipper hänga där och skämmas liksom. ;)

Librarybeth sa...

Nickan: tack och kram!! :D

Anna panna: elva daaagar, pjuuuh. Tack!

Fliselin: jag tror det. Tror.

Mis(s)match: tack :D

I will not: tackar!!

Camilla: ja, jag menar det. Någon måste ta ansvaret liksom ;D