fredag 25 januari 2013

Beware - TeknikBeth is out there

Det känns lite jobbigt.
Jag tänkte lägga in några nya skivor på aj-fånen igår, tänkte att det kunde pigga upp.
När man kopplar ihop aj-fån och dator kommer många frågor, mest är det om synkronisera och otäcksheter som att "nuförsvinnerhelaskitenvilldudet?".
Jag outar nu med min okunskap, kanske finns det olyckliga medsystrar där ute som likt Libby inte alltid får till det rent tekniskt.
Alright, jag förstår att det där "nuförsvinnerhelaskitenvilldudet?" inte är allt igenom positivt och jag lyckas göra en säkerhetskopia (!) av det jag har på aj-fånen, jag lyckas också med att föra över alla mina bilder (guuud över 3000) till datorn. Sedan sätter jag igång med uppdateringen av aj-fånen. Den liksom vill bli uppdaterad, jag kommer inte förbi det.
Uppdateringen är igång, det tar en stund av kvällen.
När kan jag börja lägga in musiken? Aj-fånen jobbar. Datorn jobbar. Libby undrar mest.
Blir det här rätt?
Så är uppdateringen klar. Jag kollar på aj-fånen. Den ser plötsligt annorlunda ut. Var är mina nedladdade appar? Bakgrundsbilden? En del standardappar har ändrat utseende. Okej, det kan jag stå ut med men var är mina nedladdadae appar? Bakgrundsbilden? Ja, jag har hakat upp mig.
Eeeeeh.
Jag dockar ut aj-fån från dator, i med sladden på nytt. Aha! Nu vill den hämta säkerhetskopian.
Jag pyser nöjt i soffan - kör du bara. Hämta säkerhetskopian så väntar jag så länge.
Så är det klart.
Jaha, nu har bakgrundsbilden kommit tillbaka, det var trevligt men apparna lyser med sin frånvaro.
Och tokigast av allt - all musik är borta!
Så med rejält uppdaterad aj-fån tankar jag nu hem appar för brinnande livet, som den vanemänniska jag är vill jag att allt ska bli som före TeknikBeths framfart. Och musiken? Ja, jag får väl ägna fredagskvällen till att fixa det.

7 kommentarer:

Sara sa...

Det där är det värsta jag vet - för man kan aldrig liksom bara: stoppa i sladd, välja musik, klart.

Anonym sa...

Vi är nog många som tycker som du. Håller verkligen med "igelkotten" ovan! Varför ska allt nytt tekniskt vara så FÖRBASKAT KRÅNGLIGT?
/ Annika

mis(s)match sa...

Förstår precis. Och varför verkar visa andra alltid klara av det galant och direkt?
/teknikdumbon

Fliselin sa...

Känner igen mig! Jag ska också uppdatera mobilen efter inrådan från butiken. Det går inte att stänga av den och slå på den med mindre än att montera ur batteriet. Vill också att allt ska se ut som jag är van vid. Måste uppbringa allt tålamod jag har för att orka med sådana tekniska aktiviteter...
Ha en fin VIP.shopping! Vi följer dig gärna ...

Villa Frejas bokblogg sa...

Jag överlåter uppdatering av telefonen med varm hand till mannen. Och när bakgrundsbilden och alla appar råkar försvinna skriker jag bara lite hysteriskt och så fixar han det också. Jag kan ingenting om sånt och så länge jag inte behöver lära mig tänker jag inte göra det heller ;)
Kram.

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Just den där känslan av att allt ska försvinna, oh scary!

Får man passa på att fråga om du säkerhetskopierar bloggen? Jag har funderat på det men inte vågat klicka på knappen.

Librarybeth sa...

hedgehogsara: Instämmer, det ska vara utan risk att tappa något på vägen!!!

Annika: och osäkert!

Mis(s)match: det skapar teknikstress!!!

Fliselin: å ringsignalen blev jag av med - har jag just upptäckt!!! :(

Husfrun: lyxigt!!!! :D

I will not: jag verkligen BORDE göra en kopia, finns bra tips hos "Fixa din blogspot" - se i min blogglista!!!