måndag 28 januari 2013

Hemligt vapen

Mitt hemliga vapen gjorde att jag orkade, fixade, mäktade att komma ut på en löprunda idag trots den där seeeega måndagskänsla man kan ha ibland (oftast på måndagar).
Wanna know?
En näve (nåja, eller två då) med jordnötter, russin och en liten bit riktigt mörk choklad, det ska var 70%.
App, app. Inte överdriva mängden choklad, liten bit sa jag. Inte större än ett frimärke.
Tugga i dig.
Sedan en låt med klös i öronen och så uppvärmning (fånig dans i hallen) innan man sticker ut.
Jag väljer nästan uteslutande Madonna, just nu; Girl gone wild och jag kickar igång.
Jag kan inte ge så många träningsråd men där fick ni i alla fall en bra kicker när man har den där seeega måndagskänslan, inte hinner äta något före träning och ändå tänker sig en sväng.
Vad man gör när den seeega måndagskänslan kommer tillbaka fast i mer shit-vad-trött-jag-är-stuk efter kvällsmatsfix, läxor, nattning, gympapåsar och yada yada?
Då återstår bara bästa kuren;
sova.

6 kommentarer:

Camilla sa...

Låter kanon! Jag fick min råååsa reflexväst i går, så nu blev jag nästan sugen på vinterjogg. Synd att jag inte är 100% pigg bara. :(

Fliselin sa...

Bra tips!
Idag ska jag ut efter jobbet om allt går enligt planerna. Har inte kommit igång med musik i öronen men det ger säkert energi. Fånig dans har jag inte heller provat men provar idag...
Ha bra dag.

Mrs J sa...

Fånig dans låter som en riktigt bra uppvärmning! En del pass som jag tränar har tyvärr springa runt i salen som uppvärmning och tråkigare uppvärmning än så finns bara inte. Vad sjukt kul det skulle vara om alla fick dansa lite innan boxningspasset!!!

Anna sa...

Underbart! Har själv haft svårt att hålla igång löpartakten under vintern, men detta var en bra pepp! Tack!!! Jag ska bara...

Anna sa...

Underbart! Har själv haft svårt att hålla igång löpartakten under vintern, men detta var en bra pepp! Tack!!! Jag ska bara...

Librarybeth sa...

Camilla: ja gudars - den var supersnygg. Krya på dig och ge dig ut vetja!!

Fliselin: nötter och russin är kanon som kicker. Och lite bitter choklad så väcker man livsandarna. Den fåniga dansen funkar som pulshöjare! ;D Jag är nästan så att jag fått lära mig att springa utan musik, fixade inte det i början. Men jag gillar verkligen att lyssna på lite musik när jag springer.

Mrs J: haha, ja, springa bara runt är inget kul som uppvärmning.. man shakar loss liksom, besinningslöst!!!

Anna: kom igen! skaka loss i hallen till upptempolåt och sedan spring en sväng, behöver inte vara långt!!!