onsdag 16 januari 2013

Onsdagens

När jag vaknade fattade jag först inte att det var vinter. Jag måste ha drömt något, något helt annat. Men utanför fönstret hördes plogbilen (dessa vardagens hjältar!) och jag blev helt överrumplad. Jag måste ha drömt om grönt gräs och mina guldkortbrallor kanske....

Jag ville dra täcket över mig och det är inte bara januaris fel.
Det är något galet med världen, de senaste dagarnas nyhetsflöde har varit precis överfyllt med elände, våld, övergrepp, olyckor, ond bråd död.
Man blir som helt matt.
I alla fall jag.

3 kommentarer:

Garderobenmin sa...

Känner igen mig, så mycket elände att jag måste stänga av....känner mig skör som rispapper. Klara inte fler våldtäkter, barn som dör eller läskiga olyckor. Nog.
Snygg sjal! Ny?

Camilla sa...

Åh, jag gillar ju denna vita fluff som kommer uppifrån, men nu kan det även få sluta snöa lite även för min del. Jag är nöjd nu för ett tag. :) Till och med jag börjar längta efter cykelsäsongen.

Librarybeth sa...

Liten: ja de senaste dagarna har det känts som man inte orkar ta in....
Nej, sjalen är inte ny, en födelsedagsgåva fr en av döttrarna, förra året tror jag.

Camilla: ja, nu räcker det med fluff ;D Cykelsäsongen känns så fjärran nu men djisus vad det blir gött!!! Genom parken!! Hurra!