torsdag 10 januari 2013

Alla var där



Stormöte. Oro bland leden. Snubbarna på bilden har blivit av med sitt pepparkakshus för mer än en vecka sedan. Fortfarande står de här på köksbänken och har inte fått flytta till julkartongen. Upprörda känslor. Tomtefar skräder inte orden och mötesdeltagarna håller med.
Jag instämmer.
Det sista julpyntet måste flytta till kartongen. Pronto.

hittade denna diskussionsring arrangerad av minsta lilla tösen och på förhand kände jag att åh, vad jag kommer sakna när alla mina barn är storastora och ingen överraskar mig med t ex sådana här arrangemang.....!

9 kommentarer:

Spader Madame sa...

ha ha! Ja, det kommer man att sakna.

Camilla sa...

Tänk på att du säkert kommer att få massor av barnbarn, som gärna vill komma och busa hos mormor i stället. :)

Sara sa...

vilket sött litet gäng, man ser klart och tydligt att de är ganska upprörda :)

Anonym sa...

Hahaha! Lite Toy Stoy över tomtarna :)
Karin

Anonym sa...

Hej barnbarn är livets efterrätt. Mycket härlig sådan oxå. Man får sådan livsenergi av de fyra vi har.
Kram från Nickan

mis(s)match sa...

:D

hallinbloggar sa...

Underbar tomteträff. Usch ja, den dagen börjar närma sig. Tur vi har "laddat" med en hund : )

Librarybeth sa...

Spader Madame: ack ja!!

Camilla: ja, kära nån - det får man hoppas ;D

hedgehog-sara: ja - de var lite förbannade faktiskt! ;D

Karin: de käbblar lite fortfarande, jag ska se till att de får komma tillbaka till julkartongen!!

Nickan: det låter fint det!!

Mis(s)match: ;D

Hallin: ;D både tomtarna och jag tycker det ska bli skönt!

Anna sa...

:)