måndag 7 januari 2013

Träningsförbud

- Jag har fått träningsförbud, sa jag till Mannen.
- Yes, yes säger Mannen på det där sättet som betyder att han har svårt att tro på det jag säger.
Och jag kan inte klandra honom, han har hört mig säga det förut, senast strax före.. eeeh helgen.
Och ändå stack jag ut i söndags.
- Ja, i alla fall idag! La jag till.

Men nu har jag har gett mig själv träningsförbud. Absolut.
Japp, för nu har jag känt mig så där dumt mitt emellanfrisksjuk igen. Himla skumt, gårdagens runda gick ju bra, kände mig typ... stark?!
Men nej, nu ska jag vänta ett par dagar och istället se vad det här ska ta vägen.
Japp, japp. Det ska jag.
Istället hetsäter jag apelsiner. Och så ska jag försöka vara duktig och ta vara på sömnen.
Eller någonting sånt.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Stackare. Färsk ingefära i te är bra. Kram
Nickan

mis(s)match sa...

Kloka ord! Krya på dig! Tror att det är ett virus. Många som känner likadant med lite yrsel och obehag...

Fliselin sa...

Bra strategi! Sova är toppenkur mot det mesta...

Anonym sa...

Lycka till! Jag håller tummarna... Annika

Librarybeth sa...

Nickan: ok! Mycket te blir det!! Jag för nästan full maskin på jobbet trots allt!!! ;D

mm: ja, yrsel har jag också haft!!

Fliselin: måste bli bättre på det - sooova ;D

Annika: ja pliiis do, jag blir så irri på att inte få träna!