fredag 5 september 2014

Rapport från det där j***a sjukhörnet

Se så fin septemberdag det är där ute. Helt enastående.
Som perfekt för löpning.
Uhäää.

Och här sitter jag och herre jisses så tråkigt jag har det.
Jag är totalt däckad och rastlös på samma gång.
Har så ont i halsen att jag inte kan prata men vem skulle jag prata med liksom? Knät?
Knät är det enda som tuffar på i rätt riktning.
Det blir en imponerande sårskorpa (äckligt att blogga om men jag har visst inga hämningar här nu).
Passar på att lufta knät helt enkelt. Kör plåsterfritt idag, jojo.

Jag visste förresten inte att man kunde ha så ont i huvudet fast man tagit till med Treo som jag gubevars aldrig brukar hälla i mig.
Det hjälper föga.
Inte visste jag heller att min till vardags så krånglande mage kunde krångla ännu mer.
Det har jag de klatschigt blå pillren (antibiotikan) att tacka för. Illamående är nu mitt mellannamn och aptit har jag inte haft de senaste dagarna. Har i veckan på ren vilja lyckats pilla i mig lite smått, lite lunch men idag - nope. Det ska bli duktigt skönt att bli av med den där kuren.
Vad mer?
Jo, min hastigt planerade helg i sjukhörnet gjorde också att min äldsta fick ställa in sina planer.
Känns ju dubbel visset för mig men som den kloka unga dam hon är så förstod hon ju läget.
Vet inte om jag orkar läsa ens och så tycker att min damtidning är dum.
Gnälla på bloggen är visst allt jag har ork till.

10 kommentarer:

I mitt huvud sa...

Man FÅR gnälla!! Ibland är det skit och då kan man väl få pysa lite, i alla fall!
Krya på dig!

Anonym sa...

Det är ju SÅ typiskt att du skulle bli förkyld nu då, alldeles lagom till loppet och det fina vädret! Men du får försöka tänka på att det kommer flera möjligheter (låter klyschigt men iaf!).
Ta hand om dig så gott det går...
Vi ses väl snart hoppas jag ;)
Agnes

Anonym sa...

Klart du får gnälla!!!!
Karin

Kjersti sa...

Uff og uff... Få det ut, du! Riktig god bedring fra Norge!

Anonym sa...

Det här är ju inte kul alls. Gnäll på du bara! Låt det pysa ut. Inget att spara på liksom. Anna panna

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Gnäll på, let it out!

Du har rätt att var sur och gnällig <3

I will not keep calm and you can fuck off sa...

PS det ser faktiskt ut som att det blir drivis, hagel, åska, jordbävning och skyfall här i Stockholm. Så det går nog inte att springa några lopp här. Ja, det är jag alldeles övertygad om. Tur att du är hemma!

Anonym sa...

Jag tänkte bara kolla om du springer idag, men förstår ju att det gör du inte. I stället för Lycka till hälsningar får du därför Krya på dig hälsningar!
Eva Lindblad

Camillas dagar sa...

Bläääh! Man får gnälla! Hoppas att helgens vila har gjort dig gott.

Librarybeth sa...

I mitt huvud: hej! Tack, som du säger, det är nog bara bra att gnället pyser ut lite ;D

Agnes: visst är det TYPISKT! jag har gnällt och grämt mig hela helgen!!!

Karin: börjar bli ngt av en expert på det.... ;D

Kjersti: man tackar!

Anna panna: det är femte loppet jag får ställa in i år, jag gnäller och morrar....!

Iwillnot: haha, mig lurar du inte - det var bästa finvädret ju...!

Eva: nä, det blev till att ligga för ankar och vänta....!

Camilla: det var en helgkombo som hette duga; förkylning och influensa...