måndag 22 september 2014

Dis tajm åff jeer

Varenda kväll i säkert två veckor har jag skjutit upp att göra momenten;
1. logga in
2. välja mellan alla varianter och kvida åt förfärliga bakgrundsmiljöer (asså va??)
samt
3.  klicka
och framförallt
4. betala
Varje år likadant, jag försöker beat the system fast jag vet att det inte går.
Det handlar om skolfoton och där är allting snillrikt uträknat så när allt kommer ikring är det lika bra att köpa 247 foton i olika storlekar fast du vet att du inte behöver dem alla.
Skolfoton,  mina egna kids!
Helskotta, vad är jag för en mor egentligen?
Jag bara inte orkar.
Jag tror jag drabbats av Stora SkolfotoTröttheten. Den brukar infalla så här års och i år är den värre än någonsin.
Jag lovar att bättre mig, jag har till och med fått en påminnelse i år - en påminnelse om att jag borde gå och göra... se lista här ovan.

8 kommentarer:

yllet sa...

haha!! ja herreminjeee! alla dessa val. jag fick inte välja bakgrund! besviken jag blir?! och dyrt blir det. men barnen är ju fina. så det får väl vara bärt det? ;)

yllet sa...

värt bärt potejto potaaato

Sara sa...

Det är en av de stora glädjeämnena med barn som tagit studenten - slut på skolfoto! När den yngstas studentkatalog kom i somras - då ville jag skåla och skjuta fyrverkerier ;)

Förstår precis hur du känner dig!

Marie sa...

Vi köper skolkatalogen och det får räcka. De blir finare på bilderna vi tar.

Librarybeth sa...

Yllet: ja, det är så kluvet det där. Och generation Ä vill ju ha lite nya foton och kära nån - det vill ju jag också men jag kan bli tokig av'et.

Sara: haha- jag har haft samma tanke! Den dagen skolfototiden är klar, då blir'e bubbel!

Marie: har försökt hoppa över men då får jag ngn oförklarlig ångest istället... voj voj.

Anonym sa...

Du är inte ensam, Syster! Stora SkolfotoTröttheten har drabbat även mig. Om det nu kan vara någon tröst... Hoppa inte över och få StoraSkolfotoÅngesten istället. Det är inte heller någon behaglig åkomma.
/Annika

hallinbloggar sa...

Ja herregud, dessa skolfoton. Är så glad och framförallt tacksam att detta är över. Skitdyrt är det också?

Librarybeth sa...

Annika: ah! En syster i samma situation - jag visste väl att jag inte var ensam!
Har nu klickat - allt för att undvika StoraSkolfotoÅngesten, den vill jag INTE ha!

Hallin: ja, det är ju märkligt att man tycker det är så tröttsamt, kom undan rätt skapligt i år iaf tycker jag ;D