söndag 7 september 2014

Snuvad

Ja.
Man känner sig ju lite snuvad på helgen när man tillbringar den i sjukhörnet. Men visst, det är ju både praktiska och ekonomiska fördelar att vara sjuk då, man kom ju inte efter på jobbet....

Efter att ha tillbringat hela lördagen med Fru Frossa och Herr Huvudvärk i sjukhörnet kunde jag idag äntligen röra mig ända ut till soptunnan på gården.
Igår matade jag på med film och ägnade mig i huvudsak åt Stolthet och fördom; Mr Daaaarcy och alla systrarna Bennett, baler och komplikationer i sällskapslivet. Perfekt när man är klen och sjuk.
Kidsen pysslade om mig så fint, jag fick te så fort jag hostade till och både bulle, choklad och en film!
Idag kände jag mig riktigt stärkt av promenaden till soptunnan så jag sög tag i dammsugaren innan jag hann tveka.
Nu är det redan söndagkväll och Mannen har återvänt till hemmet efter konferens i Österrike.
Han lyckas ofta passa på att resa bort när jag blir sjuk eller så är det jag som passar på att bli sjuk när han är bortrest. Hoppas nu att hans karantän i Österreich är till hans fördel så kanske, kanske vi båda två får springa på lördag.
Time will tell.

3 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Håller tummarna för att alpluften gjorde honom gott, så att ni båda kan springa till helgen.

Frida sa...

Huvva, inte kul att vara sjuk!

Librarybeth sa...

Camilla: åh ja, pliiis do. Vi vill verkligen komma iväg, båda två!!

Frida: nä man lessnar rätt fort på det...! Typ direkt. ;D