tisdag 23 september 2014

Bokmässan in my heart

Kanske väldigt internt men det är i alla fall Bokmässan* snart och för den som gillar/tänker åka dit/eller stanna hemma; men så här är det i alla fall.
Precis så och det kreddar jag Bokbabbel för och har lånat därifrån.

Ah, nu är det många år sedan men det fanns en tid då jag åkte mer frekvent till *Bok & Biblioteks-mässan, oh - yes I did.
Härliga tider!
Och på den tiden hade jag också ett flott seminariekort vilket gjorde att jag for som en skållad (skolbiblioteks)råtta mellan matnyttiga, intressanta, roliga, sömniga seminarier.
Och sippade lite vitt också förstås och spanade efter författare (Jan Guillou syns i alla montrar man kan tro att han har stand-ins!)
Fick en del böcker signerade och surrade med gamla kurskamrater, åt gratis karameller och hamnade märkligt nog i Värmlandsmontern hela tiden (oklart varför, det var som om alla gångarna ledde dit så fort man blev bokmässeutmattad).

Senaste åren; no mässa.
Jag har gjort annat istället. Drällt på Kulturnatten i min lilla stad som infaller sista helgen i september. Eller sprungit Lidingöloppet t ex.
Eller som förra året, sprungit Berlin marathon (längt, längt).
Och i år ska jag jobbe istället.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag saknar din närvaro på Mässan!
Många trevliga stunder vi haft där, kanske något år kommer du tillbaka... Men allt förändras, den trevliga lunchen på 18:e vån. har de "byggt bort" tror jag.
Har inte sett den på ett par år iaf:(
Du kommer att få en Mässrapport så småningom:)
Gissar att det är gratis kaffe i Värmlandsmontern i år också;D
Agnes

Spader Madame sa...

Jag har varit på mässan en gång, som lärare. Med seminariekort och jag älskade. Ä.L.S.K.A.D.E. Ekonomer får gå på ekonomimässor. Inte samma klass!

hallinbloggar sa...

Jag gillar bokmässan mycket och brukar gå varje år. Senaste åren har jag gått för jobbets räkning och hittat många fina samarbeten. Köper alltid med mig några böcker som jag får signerade.

Librarybeth sa...

Agnes: ack ja! underbara mäss-dagar! Vi hade kul!
Ser fram emot rapport! Ta en kopp i Värmlandsmontern och tänk på mig ;D

Spader Madame: jag förstår dig PRECIS! Seminariekort is da shit. "Mina" lärare då jag hade sådana som arbetskamrater såg ta mig 17 höga ut av att äga ett seminariekort :D Ekonomimässor? Inte många Jan Guillou där inte.

Hallin: så najs, du har det hela kalaset in på knuten!! Bra ställe att knyta kontakter på kan jag tänka mig!!!