onsdag 10 september 2014

Onsdag i trappan

Det är inte för att kokettera som jag funderade på om dagens i trappan borde pausa.
Känt mig lite småseg på sistone, med inspon.
När jag började med trappans så var det för att det är kul med vardagskläderna och det är ju det jag använder mest. Jag roas själv av att se andra och för att uttrycka mig lite slarvigt men jag tror ni fattar; vanliga tjejer vad de väljer för att uttrycka sig klädmässigt. Det roar mig och det behöver inte vara dyra prylar för att vara fancy.
Att fota märkte jag snart är ett rätt bra sätt för att ständigt återuppfinna sin garderob. Från vilken det i mitt fall oftast och framför allt just nu mest handlar om återvinning eftersom något slags inte-köpa-just-nu-tänk lagt sig över garderoben. Vilket när som helst kan ändras till shoppingläge men det är ju inte precis så att man går runt och fryser.

Så långt med kläd- och trappanfunderingarna för idag.
Nu väntar jobbajobbet till sena kvällen.

dagens stickade den lovely kabelstickade tröjan från COS och rutorna från Wera eller om det var Åhléns, mer eller mindre samma lika

6 kommentarer:

Fliselin sa...

Fara å färde... Åh, vad jag skulle sakna dina dagens om du slutar. Jag gillar absolut att det inte är nya kläder hela tiden utan en garderob som används, gammalt som nytt. Gillar just att det är vardag och ser gärna mer helg också! Hoppas att du fortsätter... Tanken har slagit mig; undrar hur länge hon kommer att hålla på med en förhoppning om lääänge! Bästa inspirationen ever!

Anonym sa...

JAg tycker också det är bra inspiration! Vanliga kläder på en vanlig tjej (som tom är bibliotekarie, precis som en själv!)!
Dvs sånt som jag också kan bära och köpa, inte ouppnåeligt som de flesta andra man läser.
/Susanne

I will not keep calm and you can fuck off sa...

De kommer med jämna mellanrum, de där funderingarna. Här också. Men jag kan tycka att man fotar gör att man tänker ett varv till, det blir litelite roligare att klä sig fint, på något sätt. Och ibland roligt att titta tillbaka på bilderna. Jag är ju mest upptagen av att fundera på HUR jag ska fota. Fortsätta med mina neråtbilder eller försöka få bättre helfigurbilder. Stora, viktiga frågor!

Men jag gillar dina dagens skarpt och skulle sakna dem om de försvann! Tycker också mycket om att se just vardagsklädsel och få inspo av det.

Spader Madame sa...

Jag gillar trappan. Den är fin och tanken är bra. Men så klart är det du själv som ska gilla. Och jag får mycket inspo härifrån!

hallinbloggar sa...

Precis som jag skrev igår så skulle jag sakna dina dagens enormt om de försvann. Men jag kan förstå vad du menar. Man kan ju ta en paus någon dag då och då. Det får inte bli ett krav ju!

Librarybeth sa...

Fliselin: du är ju för rar, vilket pepp. Jag som känt att det blir tradigt. Vad kul att denna ständiga återuppfinnande av garderoben kan vara till inspiration! Det känns ju vettigt att hela tiden försöka hitta nya varianter, även om jag självfallet roas av att peta in lite nytt ibland också förstås ;D

Susanne: ah! Vad kul! Just det där att det inte måste vara apdyrt utan möjligt, det lockas jag själv av.

Iwillnot: ja, man undrar lite vad man håller på med liksom ;D Jag kikar ju på mina gamla kläddagböcker för att se "javisst ja, den där gamla tröjan var har jag den...!"
Jag gillar både dina cykelförrådsbilder och dina neråtbilder!

Spader M: kändes som jag behövde fundera lite på trappan eftersom jag kände mig trist och det var kul att få feedback! ;D

Hallin: ja, jag tröttnade lite på mig själv tror jag!
Tack för pepp. På helgerna brukar jag ju pausa ;D