onsdag 11 januari 2012

Sjukschemat - hissa intresseflaggan

Min lilla, lilla sjukblogg.
När kommer dagens tillbaka? Löprundorna? Hostfria nätter?
Ack ja.
Nu vill läkarvetenskapen ta sig en närmare titt på Libby. Gärna för mig, jag har just inte så mycket för mig och ägnar förmiddagarna till att återhämta mig efter mina hostnätter. Drar alltid i mig en huvudvärkstablett så fort jag vaknar annars börjar jag grina av huvudvärken. Sedan får man en liten gosig feberkörning som börjar plana ut så här dags. När jag är som mest varm kan jag traska runt i kortärmat i köket, något som annars är mer vanligt att jag gör i julimånad i det här huset. Jag har börjat äta lite, dockskåpsportioner för det smakar mig inte.
Eftermiddagarna - det är då jag drabbas av hybris. Då brukar jag inte hosta så mycket och varje dag är jag lika korkad och tror att jag på god väg att bli frisk. Sedan kommer kvällen och hostcirkusen och huvudvärken kommer igång på allvar. Så förflyter natten med hostsessions och vila lite, hosta vila.

Dagens utmaning blir att få till logistiken med bil, Mannen, verkstad och så SjukBeth som måste ta sig till läkare.

7 kommentarer:

Garderobenmin sa...

Näe men stackars stackars dig som aldrig blir bättre. Bra att du ska till doktorn idag, någon slags dunderkur verkar verkligen behövas. Skickar energi genom cyber! Krya på dig!!!!

Fliselin sa...

Bra beslut!

Lisa sa...

Men sen kan man ju säga att du haft din sjukdos för sådär 5 år framåt minst, det är andra som ska vara sjuka istället!

Vesnas vardag sa...

Ja jisses! Hoppas att du får en dunderkur som botar.

Anonym sa...

Visserligen är vi säkert flera som tycker att det faktiskt är intressant att läsa om dina timmar i soffan, men nu hoppas man ju att du för din egen skull snart blir frisk igen! Lycka till hos doktorn!
Annika

Åsa sa...

Men stackars dig - ska du aldrig bli frisk?? Jag lider med dig ska du veta, hoppas doktorn har något bra att komma med! Kram!!

Librarybeth sa...

liten: fångar in det via cyber! tack!!

Fliselin: det var dags igen!

Lisa: ja, nog har jag fyllt sjukkvoten!

Vesna: dunderkur vill jag ha!

Annika: hahaha!!! Va kul du är! Jag trodde sjukbloggen var trist :)

Åsa: nä, det var segt som attan det här!