lördag 14 januari 2012

Mest spännande idag. Eller inte.

Lördag och jag hoppas kunna gå till jobbet på måndag.
Då är det bäst att man visar sig lite på styva linan här och inte ligger och mesar i soffan.
Sagt och gjort.
Jag sög tag i dammsugaren och gick till motattack eftersom dammråttorna började alliera sig över allt större ytor. Jag tänkte att har jag bara dammsugarröret här att hålla mig i så kan jag nog hålla mig upprätt och faller jag omkull och ingen hör det för att dammsugaren väsnas hinner jag i alla fall ta listerna innan någon hindrar mig från att städa.
Det var väl både bra och dåligt tänkt. Bra eftersom det var på ren svenska skitigt i Libbyska hemmet, dåligt eftersom kvinnan med dammsugaren haft en släng av lunginflammation den senaste tiden. Bad combo alltså.
Tja, jag kämpade på rätt länge men sedan hamnade jag precis där jag hör hemma.
I soffan. Tröttdarrandes.

2 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Usch, stressande med jobb på måndag, då du knappt lämnat soffan på 2 veckor... Klarar du verkligen det?!
Kram!

Librarybeth sa...

Camilla: är inte riktigt säker på det... det är ju onekligen ett annat tempo på jobbet än här i soffan ;) kram!