tisdag 10 januari 2012

Inse kalla fakta

Sitter här och roar nej, jag ändrar mig.... plågar är mer rätt ord, mig själv med att räkna ut hur många veckor som har gått sedan jag löptränade på allvar. Kommer fram till att det har passerat 10 löpfria veckor och nej, jag räknar inte mina små 4 kilometersrundor.
10!
Så långt uppehåll har jag aldrig haft tidigare. A l d r i g.
Och nu den sista tiden har jag inte ens gjort mina tåhävningar pga sjukan!
Träningen inför alla lopp jag vill göra 2012 kunde ha startat bättre.
Nu skulle det kunna följa en väldigt lång gnällsession.
Jag väljer istället att stirra tomt framför mig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gnäll på! Det är så skönt att få gnälla. Känns genast mycket bättre.
Usch 10 löpfria veckor! Men jag kan trösta dig att man har inte tappat så mycket som man tror. Hade ju min löpfria höst förra året. Du gör ju som A här hemma, vilsr dig i form :D
Karin

Camillas dagar sa...

Men du... Nu kaaan det ju bara bli bättre!? Jag minns hur jag satt och dräglade på folks bloggar i våras/somras, då jag hade träningsförbud. Snart är det din tur!