torsdag 19 januari 2012

Mint Candy Apple

Trots att jag lackade med ett Mavala-lack igår kunde jag inte motstå att lacka om igen ikväll.... denna gång med Essies Mint Candy Apple... så mintigt och himla hippt.
Tycker dock att resultatet på nageln blir mörkare än vad som utlovas, skulle gärna sett att det var lite mer ljust mint men säger ändå gilla.
Och lite lik är den allt en kulör från China Glaze och eeeh ett lack från Isadora som redan fanns i samlingen... nåväl inte mintig på det här viset, försöker jag försvara mig.
När jag tänker "glugg glugg färgen är så läcker att jag vill dricka den"... då vet jag att den blir en favorit!

bilden kommer från eleven - du hittar också lacket hos Kicks

6 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

Har den hemma, tycker dock att den täcker lite dåligt. Blir "randigt", ite synd.

Anna sa...

sååååå fint! & vårigt!

pralinen sa...

just det finns med i resväskan hem från Vegas :-)

Anonym sa...

Jag gick till Åhléns för att leta efter ett gräsgrönt lack, men hitta inget. Ljusgrönt, mörkgrönt, och grönt med glitter men inget gräsgrönt. Suck... jag får ta en tur till Kicks i stället.
Men det här "mintiga" var ju fint. / Eva

Camillas dagar sa...

Åh så snyggt! Jag blir sugen på Piggelin eller Päronsplitt. :)
Men faktum är att jag inte tycker att Essies lack är så jättebra, inte de mörkare färgerna i alla fall. Jag lyckas inte få till det fint på nageln. Snygga förpackningar är ju ett plus och det har de ju verkligen.
Vi är precis lika lackomaner du och jag, jag känner mig nästan lite naken utan nagellack.
Kram och ha en fin helg nu! Hoppas att du fortsätter att må bättre och bättre!

Librarybeth sa...

Vesna: True! Fattar inte att jag trillar dit på Essie för jag vet ju att det blir lite tråkrandigt!

Anna: vår i luften!

Pralinen: se där!!! :D

Eva: mmmm!!

Camilla: instämmer, jag faller för färgerna men kvalitén skulle kunna vara bättre till det priset! Mavala tex sitter ju mkt bättre! Randigt blir det också och man får passa sig för att det inte ska bli en kladdig känsla över lackningen. Så varför, varför köpa Essie egentligen??! ;)