söndag 15 januari 2012

Plötsligt clutch-intresse

Ser att på Members är det finfina priser på Nowhere. Jag som hitintills aldrig brytt mig om det här med clutch känner plötsligt att en liten, liten skulle sitta finemang
Stora dottern ifrågasätter; Hur ofta behöver du en clutch, mamma?
Eeeh. Typ sällan. Eller aldrig. Det blir inte så väldigt ofta som jag går på partaj där en clutch kommer till användning.
Clutch förresten? Varför började man säga det? Vad är det för fel på handväska? Eller säg som det är - en kuvertväska, det sa man på 80-talet vill jag minnas.

6 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

Den ä fin den där. Har tittat på den ett par ggr. Blir det krocko eller slät? :) Skönt att du blivit piggare. <3

Librarybeth sa...

Vesna: tror på slät åt mig!!! kram!

Anonym sa...

Tack för att du förklarade det där med clutch! Jag kände mig så gammal, för jag hade aldrig hört det förut. Trodde först att det rörde sig om någon form av piercing...
Annika

Frida sa...

Jag har den långsmala krocko-varianten. Har bara använt en gång, men ÄLSKAR!

Mrs J sa...

Gissar på smygamerikanisering av det svenska språket!

Librarybeth sa...

Annika: ;) at your service!! och.. nä piercing - det är inget för mig!

Frida: clutchade hem en slät, kvadratisk till mig!

MrsJ: you bet! ;)