fredag 26 mars 2010

Summering

Efter att ha varit en godhjärtad och duktig bibliotekarie i f l e r a  timmar måste jag nu logga ut och clogga av clogsen och transformera mig till en musikgruppsdeltagare med aptit på musik.
Efter att ha inmundigat veckans absolut knäppaste matlåda längtar jag nu efter den obligatoriska finpizzan med mozzarellaost, parmaskinka och ruccola. Den ska man äta på musikkvällen.
(Matlådan innehöll - håll i er nu - överbliven pasta kombinerat med några stekta strömmingar och liten skvätt tomatsoppa som sås. Ja, förstår ni nu att jag längtar efter välkomponerad mat?!)
Efter att ha stirrat på böcker som borde gallras beger jag mig nu ut på stadens gator och torg för att riva av ett par ärenden innan fredagskvällen väntar på mig - där borta!

4 kommentarer:

Marikka sa...

Din lunch kombination påminner om det som serveras i skolmatsalen ibland. I den skolan jag jobbar i iaf.

Librarybeth sa...

Haha! Ja, dagens matlåda hade lite skolmatskaraktär över sig!

Omentjej sa...

Haha, det låter inget vidare... Jag var på väg att kombinera överbliven kycklingsallad med två dgr gammal underkokt fisk med mos.
Sedan insåg jag: hellre bara sallad och lite hungrig, jag skulle ju ändå sluta tidigt. =)

Librarybeth sa...

Ett klokt beslut!