onsdag 10 mars 2010

Efter jobbet

Vilken arbetsdag! Att arbeta på ett bibliotek innebär många olika slags möten med olika slags människor. Det kan vara både tufft och mycket energigivande! Nu på kvällen höll jag och en kollega en liten bloggkurs för en skara glada entusiastiska deltagare. En äldre dam (80+) tyckte att det var en lyft att få delta i bibliotekets olika kurser eftersom hon nu hade så bra koll på vad hennes barnbarn pratade om och sysslade med. Hon liksom övriga deltagare gick från kursen med varsin nystartad blogg.
Tog en promenad hem när arbetsdagen var till ända. Tror inte att jag inbillade mig, det liksom doftade våraktigt ute. Fler asfaltsfläckar har jag också noterat men när de gigantiska och smutsiga snöhögarna ska ha smält undan helt törs man ju bara drömma om.
Jag är trött men sjunker ner i tv-soffan för att kolla in hur vampyrerna har det.

uppdatering: vampyrerna var s a s  live and kicking...

Inga kommentarer: