fredag 12 mars 2010

Gårdagens film

I går afton var jag inte kollapstrött - det kan ha att göra med att jag drog i mig tokmycket kaffe under förmiddagen. Hur som helst kunde det då bli filmtajm, en mycket bra film.
Valet föll på Jag har älskat dig så länge och jag har velat se den så länge (eh, vad vitsig jag var nu då) och så finalement blev det av.
Kort om filmens handling; Juliette lämnar fängelset efter ha avtjänat sitt straff. 15 år har hunnit gå och nu återförenas hon med sin yngre syster Lea som lever med man och två barn. Att återvända till livet utanför fängelset är inte helt lätt och de måste närma sig varandra långsamt.
Bra berättat, övertygande skådespeleri och inte blir det sämre av att det talas franska. Qui.

2 kommentarer:

IngelaMollly sa...

Visst var den underbar den filmen?

Librarybeth sa...

Mmmm! Kristin Scott Thomas är bara så BRA!