torsdag 4 mars 2010

Bourne

Jason ikväll igen. Bourne alltså.
Men nix, jag måste prioritera sömnen och jag har ju redan sett alla Bourne-filmerna.
Vad är det med Bourne? Det är det kluriga, gåtan, agentköret.
Det är vem är han egentligen, han har ju inte koll själv, stackarn. Och så det där att han kämpar mot stora stygga etablissemanget av höjdare som vankar av och an i mörka kontrollrum där det är fullt av datorer och folk som springer fram och åter eller knattrar på tangentborden. De kan se nästan varenda gathörn i tjusiga städer i Europa tack vare kameror. Det är satelliter och snabba bilar. Kartbilder och "come on now, let's work" som kontrollrumschefen tjoar när han blir frustrerad över att alla snitsiga agenter inte kan fånga Bourne. Allt i en enda röra och så Bourne som ska slinka ur nätet hela tiden. Jag tittar bara en liten, liten stund, jag har ett eget nät att slinka ur, nu är min agentdiskbänk avtorkad och jag ska koppla greppet på tandborsten.

1 kommentar:

IngelaMollly sa...

jag borde också prioritera sömnen, med betoning på borde ;-)