tisdag 23 mars 2010

Det spirar i rabatten


Jag gick till skoaffären igår och diskuterade storlek på mina svarta ballerinaskor. Jag har stora fötter så jag velar mellan 40 och 41.
Vi lägger i liten sula så kanske det känns bättre, säger försäljerskan.
Mycket riktigt, det kändes genast mycket bättre.
Det är verkligen fina färger, säger jag och tittar suktande på andra par.
Är du medlem?
Japp, säger jag. I min lilla börs kryllar det av medlemskort i olika klubbar. Bonus, poäng, kuponger - thats me.
All right! Vi låter köpet gå tillbaka på ditt första par så får du rabatt på ett till par ballerinaskor säger den slipade försäljerskan då.
Ett lockbete och Librarybeth hugger direkt! Wow, och vilken rabatt, lite mer än halva. Knappt jag förstår vad hon gör men kvittot blir långt som en skoluppsats och jag betalar typ 99 spänn.
Vi ser på varandra, försäljerskan och jag. Vi ser att vi förstår varandra, tänk så billigt och så säger vi nästan i kör;
- 99 kronor, det är ju nästan ingenting för ett par fina ballerina!

1 kommentar:

Camillas dagar sa...

Oh, det var verkligen ingenting. :)
Så klart du ska ha flera par om det blev så billigt, man sliter ju ändå ut dem under en sommar.
Jättefina! :)