söndag 28 mars 2010

Komfortabel söndag

Behagligt - det är ordet jag tänker på idag. Alla i huset softar. Inte stortjejen dock som sedan igårkväll har två tjejkompisar på besök. Eftersom de umgås varje dag i skolan kan man undra över vad som måste avhandlas under de många timmar som de pratade igår. Jag är en god snackare men min tonårsdotter är bra mycket mer uthållig. Gästerna kom kl. 18, vid 04.15 imorse hade de ännu inte somnat!
De pratade och skrattade. Ett toabesök tvingade mig upp ur bädden och förundrad stod jag yrvaken i den dunkla hallen och hörde deras fniss från stortjejens rum. Jag kan nog dra mig till minnes egna nattlånga samtal i forntiden men jag måste säga med beundran i rösten, att det var inte dåligt att hålla låda.
Ska bli spännande att se vad bristen på sömn gör för stortjejens humör imorgon bitti när det är skoldags.
Annars då? Jo, jag drog ut på en löprunda och det blev en lång en idag. Något överraskande eftersom jag var otroligt seeeeg när jag lämnade hemmet. Men det tog sig och blev en riktigt fin runda. Nu väntar en resehandbok på mig och så ska jag börja fundera på den lilla packningen, det gäller att resa lätt och smart.
Och så vill jag ha mat. Och glass i efterrätt.

3 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Vilken skön söndag ni har. Snart dags för avresa alltså. Härligt! :)

IngelaMollly sa...

jag har också haft en soft dag, så soft att jag inte ens kom iväg på träning ;-/ Jag vill ha kladdkaka i efterrätt ;-)

Librarybeth sa...

Camilla: japp nu har jag läst på lite.

Molly: Soft+kladdkaka=bra!