onsdag 17 mars 2010

I presentbutiken

Innan jobbet hann jag inhandla några små gåvor åt födelsedagsbarnet som fyller i helgen. I en av butikerna bad jag att få gåvan inslagen av den något truliga kassörskan som inte kan ha varit en dag äldre än 17.
Jag kikade febrilt efter någon liten skylt med ordet praktikant på men icke.
Hm, kanske hon jobbar här trots allt tänkte jag när hon suckade högt över att jag ville ha presentpapper. Hon fick kämpa rätt länge med inslagningen och jag kan försäkra er att det var inget komplicerat paket, typ platt och fyrkantigt.
Efter några omtagningar och vikningar blev paketet till sist klart.
Där ha'ru paketet, säger tjejen då. Jag beundrar hennes verk, ler och säger:
Har du inget presentsnöre också?
DET var inte snällt sagt av mig men jag ville faktiskt ha en liten rosett runt paketet.
Suck igen och krafs och rafs.
Ja e inge bra på're här, kommenterar hon när snöret äntligen är på plats (fast om sanningen ska fram så sitter det en smula löst). Jag är beredd att hålla med henne men säger istället glatt;
Men det var bra kämpat!

Inga kommentarer: