lördag 7 augusti 2010

Att lura sig själv - del 1; bra mantran att ta till

Det här börjar likna någon slags frossa.
Eller det påminner starkt om min stora söndagsångest när jag gick i gymnasiet och visste att måndagmorgonen inleddes med tyskalektionen...
och nu är det ju inte ens söndag.
Men det är inte många timmar kvar av ledighet.
Skärpning.
Jag upprepar mantrat "sommaren är inte slut för att semestern är det" varvat med "det är så skönt att komma in i vardagsrutiner igen".
yeah, yeah
sure.

3 kommentarer:

frk F sa...

Precis samma argument som jag försöker övertala mig själv med. Men föga hjälper det, föga!

Camillas dagar sa...

Usch, stackars dig! Dagen före är värst, då man kommer dit går det bra - men dagen före är jättejobbig.

Librarybeth sa...

Frk F: kämpa!

Camilla: jag håller med dig!!!!