måndag 30 augusti 2010

Nyckel sökes

Jag ägnade en ansenlig stund att leta efter min cykelnyckel när jag skulle lämna hemmet på morgonen. Nyckeln fanns ingenstans! Jag REV i handväska efter handväska. Checkade av jackfickor. Snokade i klädkorgen där vantar och halsdukar ska bo. Ingen nyckel. Innan jag skulle ge mig på att riva i jeanskjolsfickor tänkte jag efter. Och kollade cykeln som stod så snällt utanför huset i sitt cykelställ.
Jojo. Där satt i nyckeln - i låset.
Åh, så bra ställe att förvara den på. Då vet man ju precis var man har den!

3 kommentarer:

Omentjej sa...

Visst är det! Jag har gjort det ett antal gånger... ;)

Librarybeth sa...

Ren bondtur att ingen snott cykeln - eller bara nyckeln :)

Mrs J sa...

Fiffigt ;-) Här är tioåringens cykelnyckel på vift, men vi lyckades hitta reservnyckeln.