lördag 28 augusti 2010

NIX

Vi har uppenbarligen trillat ur registret för NIX telefon för så många som velat sälja saker till oss på sistone slår alla rekord. Nyss ringde en kvinna och ville sälja kalsonger. Till min man. Via mig. ?
Vad har din man för kalsonger? Boxermodellen eller y-front?
Skit i det du - har jag lust att säga.
Och varför ska vi betala porto för något som är heeelt gratis?
Tack, kalsongfrågan klarar vi ut på egen hand sa jag och la på.
Ringde omedelbart NIX och registrerade oss på nytt.
Jag är less på telefonförsäljningen. Konsumtion klarar jag av på egen hand, utan att ha någon som talar i 170 knyck i örat på mig. Allt för att jag ska nappa så att de kan ringa nästa stackare.

020-27 70 00 is da number, my friend.

6 kommentarer:

Omentjej sa...

Åh fy för försäljare, jag önskar så att det fanns nix för mobil. De där kalsongmänniskorna ringer jämt mig, oftast när jag är på stan el. Ica, nästan alltid på helgen. Jag VILL INTE ha några kalsonger. Morr. Det värsta är ju när de blir förbannade för att man inte vill ha deras skivor/vinägertabletter/kallingar eller vad det nu kan vara. Suck.

Sara sa...

Vi har ingen hemtelefon längre,och förr var vi anslutna till nix. Om någon ändå ringde frågade jag trevligt efter säljarens hemnummer, så jag kunde ringa upp när det passade bättre.

Fliselin sa...

Är också drabbad av en mängd säljare senaste tiden. Undrar om NIX-registret krashat eller struntar de bara i det? Jag brukar säga att de inte borde ha ringt eftersom vi är med i NIX, de flesta ursäktar sig. Detta är oerhört irriterande. Sugen på att prova Hedge-Hog Saras metod!

Sara sa...

Fliselin: gör det - det är jättekul :)

Librarybeth sa...

Haha! Det ska jag också göra nästa gång!!! Samtidigt lider man lite med de som har ett sånt arbete...

Mrs J sa...

Vi har nixat! Vi klarar oss så fint utan att bli påprackade saker som är gratis men kostar frakt...

Och självklart är maken nudist om telefonförsäljaren så gärna vill veta ;-)