tisdag 17 juni 2014

Semesterläsning och en liten tävling


Hämtade familjens semesterläsningsbokpaket idag.
Nu råder regeln att semesterböckerna får inte påbörjas nu utan skola sparas som reselektyr!
Sådan är lagen. Det var en dum lagparagraf tyckte flera familjemedlemmar men så är det bara.
Det finns annat bra man kan läsa i väntan på resdags!
I högen gömmer sig flera familjemedlemmars val, dock inte lillasysters läsning för hon valde istället att välja böcker i sitt ärvda bibliotek efter storasystrarna.

Gissa vilka två titlar som är mina! Gissar du rätt vinner du en pocketbok! Vi kör väl ett par dagar får vi se om någon vill vara med och klura ut vilka två titlar som JAG ska läsa först.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg tror at Wolf Hall er en (fantastisk bok!!!!!) og Kallocain er dine valg :-)

Anette Kure

Anonym sa...

Jeg tror at Wolf Hall er en (fantastisk bok!!!!!) og Kallocain er dine valg :-)

Anette Kure

Marie sa...

Spring så fort du kan och Steglitsan är min gissning.

Lite ältande/inspiration i kombo med omskriven bok på diverse bloggar :-)

Elin B sa...

Vilken härlig hög med läsning! Jag gissar på..."Steglitsan" och "Kafka på stranden".

Anonym sa...

Jag tror att du ska läsa "Steglitsan" och "Kafka på stranden".
/Annika

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Steglitsan och Kafka på stranden.
Tror jag. Jag ska också läsa Steglitsan. Nån gång.

Fliselin sa...

Jag gissar också på Steglitsan (även min sommarlektyr) och Kafka på stranden.

Peace in mind sa...

Steglitsan och Wolf Hall?

Anna sa...

Jag tror på Steglitsan och Spring så fort du kan. Trevlig läsning vilket som i alla fall!

Mia sa...

Klart man vill tävla om böcker!

Jag gissar på Spring så fort du kan & Steglitsan.

Kram