tisdag 24 juni 2014

Tisdagen har varit igång länge

Jag har hunnit läsa hela internet och lite i min bok. Vaknade 02:43 och sedan var det mer eller mindre kört. Fördelar med att ligga sömnlös så här års; ljuset.
Då riskerar man inte att störa sött sovande partner eftersom man inte behöver tända någon lampa för att kunna läsa.
Samma sak kan vara förstås vara en nackdel, ljuset alltså. Äger ingen sovmask (än), lägger ev över en t-shirt (som en snuttefilt typ) över ögonen om ljuset stör när man ska försöka sova.
Misstänker dock att det inte är ljusets "fel", snarare listan som gör att jag inte kan sova. Där fick jag för att jag skulle vara så strukturerad.
Gör ett försök med en tubkjol igen. Skam den som ger sig, förr eller senare kommer vi att bli polare.

dagens kjol och tröja Lindex, skor Vagabond

6 kommentarer:

pralinen sa...

Mycket snygg kjol - borde skaffa något liknande :)
När nattpiggheten slår till använder jag talbok, inte för bra - skall ju vara sövande ;) och andning.... Mörkläggningsgardiner är ett måste i Sverige, på Mallis finns nattmörker året om.

Anna sa...

Mycket snyggt! Och av bristande nattsömn syns inget! :-) /AnnaP

yllet sa...

Snygg du är! Tråkigt med missad sömn. :/

Librarybeth sa...

Pralinen: den tar sig, kjolen.
Funderar på sovmask ibland men det hjälper ju knappast mot grubblerierna.

Anna: tack!!

Yllet: tack - hoppas att grubblerierna släpper taget...

mamma P sa...

Snyggkjolen!

Vesnas vardag sa...

snygg kombo