måndag 23 juni 2014

Jag tror jag har en plan - en införsemesterplan

Jag har nu högtidligt lovat mig själv att infasningen mot semesterhållet, som inte börjar riktigt än... inte på länge om man tänker efter... nåja. Den infasningen skall i alla fall bli fantastisk och slå världen med häpnad. Eller vi säger så här, det räcker om jag överraskar mig själv med att inte bli pre-semester- apstressad och full av tankar om att allt måste vara klart och då menar jag allt.

Det finns inget som blir klart, har jag inte fattat det än så kan jag åtminstone lägga undan det knasiga resonemanget precis innan jag ska få semester.
Istället ska jag skriva en lista och se vad som är mer viktigt än annat, precis som jag gör annars.
Men jag behöver verkligen ha den där listan så att jag förstår att det jag inte hinner med före semestertider, det gör ingenting, världsfreden hänger inte på det (om den gjorde det skulle jag ligga i, det kan jag försäkra).

En lista alltså! Prioritera! Skala bort! Effektiv! Fokusera på att nu kommer vila (när den kommer) och sedan får annat vänta.

Inga kommentarer: