torsdag 19 juni 2014

Trasigt

Dålig tajming men diskmaskinen la till slut av helt.
Den la egentligen av att vara vår vän för rätt länge sedan varpå vi hoppades att den skulle självlaga sig (?). Vi har rebootat den, försökt fixa lite själva (dock inte plockat isär) men i förrgår kastade den in handduken och tackade för sig.
Det finns förresten ingen tajming alls för diskmaskiner att gå sönder. Träääligt är vad det är. Och dyrt.
Men för en gångs skull har vi varit lite förutseende, vi såg ju vad som var på gång. Vi har köpt en ny maskin men den har inte kommit in i butiken än.
Det har bara gått några dagar och jag gnäller redan men dji, jag tycker det är tråååååkigt att diska och det blir mycket disk när man är många.
Dessutom vill jag ha diskbänken b l a n k  och inte en massa disk och prylar på.
Så nu väntar jag med iver på en ny maskin-kompis.
Så mycket spänning i mitt liv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet vad du pratar om, eftersom jag numera lever utan diskmaskin. Man får diska JÄMT, men faktum är att man vänjer sig, fast tråkigt är det. Hoppas att du snart får en ny "kompis" - Den Nya Diskmaskinen!
/Annika

Anonym sa...

Vissa utgifter är svåra att vänja sig vid. Där toppar bilen på min lista, men diskmaskin kommer inte så långt efter. Har vaknat i Amerika idag. Konstig känsla, men oerhört spännande. Jag är pigg och vaken, medan resten av familjen sover gott. Sju timmars tidsskillnad, det kommer att ta sin tid för mig. Anna panna

Librarybeth sa...

Annika: ååå vi åt tacos idag, vad med disk! Lääängtar efter DND!!! fast alla barn hjälpte till så det var mysigt.

Anna panna: ja fy. Bilen är värst. Den ska bara fungera. Åh, är ni på resa där!! Ha det bäst och hoppas att tidsskillnaden ger sig så småningom!