söndag 15 juni 2014

Vi möts igen

Men Hej Ume!
Det var fanken inte igår!
Få se.... måste vara 22 år sen sist... 
Ja, det är inte klokt vad åren går alltså.
Vad jag gör nu för tiden? Jo du vet, jag återvände ju efter en sejour i Borås - du minns jag övergav dig för Borås? Ja, jag vet. Det var ett jobbigt val.
Var var jag, jo jag återvände ju till den öschötska myllan, back to the roots så att säga. Jag hade ju bott på många ställen, flyttat runt. Men öschöttaschlätten kallade på mig och Pojkvännen. Ja, Mannen blev han ju rätt snart.
Det har ju runnit en del vatten under broarna eller vad man brukar säga. Mor har man fått bli också. Stora kids nu vet du. Annars jobbar man och står i.
Om man tänker på dig? Men är ju klart jag gör! Vi brukar prata om dig, då och då. Fina minnen vet du. 



2 kommentarer:

Omentjej sa...

Åh Ume, trevligt! Ha det fint!

Librarybeth sa...

Omentjej: ett kärt återseende!!!