onsdag 25 juni 2014

En kjol för mig

Lindex Shop Online - Kjol
Märkligt hur gärna man vill ha något när det plötsligt inte går att få?
Som kjolen jag dragit i ett par gånger men inte ens haft förstånd att testa när den kom på rean.
Istället väntar jag tills den inte längre finns att få tag på i hemkommunen.
Då! Då kommer jag på att nu vill jag nog allt ha den i alla fall. Vilket gör att jag lägger ned flitigt med tid att ringa runt till butiker i närliggande städer för att få tag på kjolen (nästäldsta tyckte jag var pinsam, haha det är väl inget pinsamt att ringa runt och jaga en fin kjol?)
Visste ni att man kan beställa kläder från andra butiker och hämta i "sin" butik?
Nu vet jag det. Himla bra. Sådärja, nu är kjolen min.
Den är färgglad, prasslig i tyget och försedd med fickor.

bilden har jag lånat från Lindex Shop Online. 

9 kommentarer:

mis(s)match sa...

Jag köpte den tyvärr inte på REA tidigare i vår men har fortfarande inte haft på mig den! Skandal.
Får bli ändring snart!!! För den är fin, men känner mig tyvärr inte sugen att cykla i den...

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Skam den som ger sig! Jag har också ringt runt nån gång.

yllet sa...

Åh den har jag fingrat på! Så fin!

Librarybeth sa...

Mis(s)match: ack, då måste du ha den ngn dag - jag testar att cykla i den idag. Jag tycker den är så fin!

Iwillnot: exakt, jag håller ofta på så där, vääääntar - riiiinger.

Yllet: visst är den fin, lite retrokänsla över den tycker jag.

Erika sa...

Tummen upp för fickor också!

Librarybeth sa...

Erika: japp! Det var ett extra plus ;D

Fliselin sa...

Jag har ringt runt ofta! Kanske maniskt ofta eller terroriserat bulvaner... Det fastnar i huvudet och känns så fint när man får napp...Det är väl samlaren, jägaren i reptilhjärnan som går igång.

Vesnas vardag sa...

Jag ringer alltid runt, Sthlm är för stort att jaga runt i.

Librarybeth sa...

Fliselin: exakt, jag får värsta "måste-ha-känslan" - sedan sätter jakten igång ;D

Vesna: då är det bättre att ringa... jag går så långt att jag ringer till andra städer hahaha