fredag 13 juni 2014

Ingen väckningstjänst

Och nu börjar den, tiden då man inte längre behöver väcka morgontrötta barn och servera frulle.
Det ger ju lite ledighetskänsla bara det.
Istället ringer man hem sent på förmiddagen och hoppas att de har ätit frukost i en något så när normal tid.
Och så lyssnar man i luren och försöker utröna om tv:n står på där i bakgrunden.
Denna familj har inte försett sig med 250 olika kanaler (det är ju så mycket trams och jag vägrar betala för det). Vi är istället oerhört basic vad gäller tv-kanaler men underligt nog kan den där tv:n tydligen erbjuda något för lovlediga som gör att man blir så där lagom degig.
Oh, sommarlov!

3 kommentarer:

Fliselin sa...

Håller med om att det är skönt att slippa väckning och frulle till kidsen på morgonen. Nackdelen är dock att de har lätt att vända dygnet. Vi har inte heller TV-kanaler men jag inser att massor med folk kollar på serier, bla Orange is the New Black, är det Netflix tror jag? Jag är helt ute och hänger inte med. Yngsta tjatar ibland om Netflix men jag är ståndaktig...

Camillas dagar sa...

Åh, låter gott med "halvsemester" i alla fall. När är det ni styr kosan mot Pula?

Librarybeth sa...

Fliselin: Här är det endast största som utnyttjar vårt abonnemang på Netflix (förutom Mannen och jag). Men jiii vad de tittar serier och håller på med sina datorer. Sommarlov betyder ÄNNU mer såna aktiviteter. Suck.

Camilla: halvsemester är också ledigt så jag gillar ;D
Mot Pula åker först i mitten av juli.