fredag 27 juni 2014

Skillnaden med ljuset

Jag ältar men det känns som det är annorlunda med orken också vad gäller jobbet så här på sommaren.
Det måste ju vara ljuset.
Och när jag igår efter arbetsdagens slut kände att "nä, fasen - jag orkar inte springa när jag kommer hem" så gör jag det ändå. Jag hann återhämta mig på cykelturen hem, så på med löparkläderna och ut.
Kvällen blir sen förstås men man får ju ut så mycket mer av dagen när den inte är slut klockan 15.
Ja, jag säger det igen; mer sommar åt folket!

Det blev en superskön runda i kvällssolen och jag mötte en massa festivaldeltagare.
På löprundan passade jag förstås på att reka borta vid Bråvalla, blicka ut över fälten med tält.
Lite dåligt med dunka-dunka tycker jag allt, jag vill minnas att ljudet kan ligga på rätt bra.
Det var först sent i natt som det hördes bort till oss. Himlen var ljus när jag vaknade med ett ryck fem minuter innan festivaldottern kom hem vid tvåhugget.
Magiskt med himlen och musiken långt borta.
Tur man har förmånen att vakna så där emellanåt så man inte alldeles sover bort sommarnätterna nu när man gått och blivit medelålders.

2 kommentarer:

Vesnas vardag sa...

Sova får vi göra senare. :-)

Librarybeth sa...

Vesna: precis!!!!!!!