torsdag 12 juni 2014

Denna torsdag, den blev fin den

Så, då har man en liten, jag menar stor tjej som slutat grundskolan. Lite av en milstolpe tycker jag allt.
Och pluggat och legat i har hon gjort, hämtat in, bort från skoltröttheten i åttan.
En medalj skulle hon ha, ett stipendium kom väl till pass istället! :D
Nu väntar nya utmaningar på gymnasiet i höst.
Man förundras hur år läggs till år och.... näpp, jag hade ju inte tänkt bli nostalgisk så vi går direkt till någon slags summering av den här fina avslutningsdagen.
Vi kör en lista för enkelhetens skull;
dagens...
finaste; tösabiten i sina underbara hängselbrallor och svarta katthatt
glädje; nu är'e sommarlov
gott på grillen; musslor
trivsammaste; att bjuda svärisar och föräldrar på fin middag under parasollet
knasigaste fråga; Var är du? Mannen som frågar när jag ringer hem på morgonen (kl 8,20) för att kolla att någon (=Mannen) väcker de som har senare skolavslutning än den vråltidiga jag är på. Det här med information - det är svårt det.
vackraste sång; den som yngsta och hennes klass framförde i kyrkan, dra åt skogen vad jag har nynnat på den idag
efterrätt; kladdkaka, vispgrädde och jordgubbar
svåraste röj; få allt rent när man har en diskmaskin som inte samarbetar
överraskning; jag sprang en mil i terräng när dagens skolavslutningstjej hade ridlektion

5 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår det var härligt idag med allt. Vad var det för vacker sång i kyrkan?
Trevlig helg från Nickan

Spader Madame sa...

Ja, det låter allt som en fin dag. Sommar är allt den bästa tiden.

Librarybeth sa...

Nickan: The lily, the rose tror jag den heter. Tveksamt om jag ska försöka ge mig på att sjunga den för dig... ;D

Spader Madame: Sommar är absolut den bästa tiden!!!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Fin dag, fina tider! Man blir så stolt över dem!

Librarybeth sa...

Iwillnot: så sant, så sant!!