måndag 9 juni 2014

Camp

Idag kör jag taxi till klassläger.
Därför kommer min arbetsdag att bli något sönderhackad men vad gör man inte för ungdomen?
Nästäldsta ska på läger med klassen, bara en övernattning (det räcker gott, mina tankar går till de hurtiga föräldrar som ska sova över).
Igår var vi och handlade med medlemmar ur de olika matlagen. Kidsen hade gjort så fina inköpslistor och tänkt till. En ung man var synnerligen ekonomisk och jämförde kilopris och jag vet inte vad.
Imponerande - sånt började jag väl med först som nybliven mamma tror jag - men så är jag också en rätt så dålig matshoppare, även om jag tagit mig lite på sistone.
När jag tyckte att vi kunde köpa kaffe trots att det inte stod på någon lista och att säkert någon förälder kommer vilja ta en kopp och kanske också någon elev, möttes det inte av några protester. Däremot när jag lite så där i farten sög tag i en Nescafé Lyx (tänkte att det kanske måste gå undan och få i sig kaffe där på lägret?!) tyckte den unge mannen att det var ett onödigt dyrt val och knackade uppmanande på just kilopriset på hylletiketten. Smart grabb.
Vi valde ett billigare alternativ.

Inga kommentarer: