lördag 28 juni 2014

Bråvalla in my heart

Det smällde rejält över Nkpg igår.
Fasen, hela betongibblan från tidigt 70-tal skakades om lite faktiskt. Jag stod där och jobbade intensivt på min kammare och tänkte att nu slocknar väl hela it-biten i kommunen.
Men det blev inte ens en krusning i webbvågorna men desto värre for vädrets makter fram och gjorde många föräldrar, vänner, syskon och anhöriga till festivaldeltagare duktigt oroliga.
Jag messade stora men hon satt hemma med polare och hade inte dragit iväg än. Deras frukost hade gått över till lunch kan man säga.
Det var skönt att höra.
Bara allt går väl nu, för de ungdomar som drabbades av det otäcka blixtnedslaget.

3 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Åh fy! Jag gillar åska, i alla fall då man får vara inomhus och höra den på håll. Tur att det ändå gick bra (efter omständigheterna) med de skadade ungdomarna.

Omentjej sa...

Ja fy vad läskigt. Jag gillar också åska men inte när det blir så där. Läskigt.

Librarybeth sa...

Camilla: jag tror att en kille är illa skadad, läste det. Hoppas att det går bra.
Fasen, vädrets makter - det är inget man leker med.... eller kan förutse!

Omentjej: jag är inte rädd men när det smäller så där blir man def spak!