söndag 15 juni 2014

Björkarnas stad

Det hade varit roligt att springa en runda här i fina Umeå. Men jag reser med så lätt bagage att jag nästan är i chock. Jag har packat i en Kånken och några löpskor finns inte där. 
Istället tog jag en promenad och lät minnen från det förflutna komma upp. 
Passade på att spamma instagram med bilder från min nostalgitur. 
Syrenerna blommar fortfarande här och de fyllde den stilla, ljusa  junikvällen med sin underbara doft medan jag traskade runt. Man gräver och bygger här som attan, vissa kvarter var nästan helt utan gator och för att nå älven fick jag krångla förbi stängsel. En strandpromenad längs älven är på gång och blir nog fint när allt är på plats.

1 kommentar:

Camillas dagar sa...

Oj, jag trodde att alla löpare packade löparskor först av allt. ;) Hoppas att du ändå var nöjd med promenaden. Du hann ju fota lite mer i stället då. :) Jag har faktiskt aldrig varit i Umeå, trevligt att se dina bilder.