måndag 19 maj 2014

Skitspännande

Måndagar.
Det är inte någon bloggtät dag för mig. Frågan är om veckan blir tunn med sådant, imorgon är det konsert och på onsdag jobbar jag kväll. Sedan är det bokcirkel och sedan jobbar jag kväll igen.
Ah - jag varvar kultur med kvällsjobb (som också är kultur). Sedan jobbar jag lördag.
Så går en majvecka ifrån mig och kommer aldrig åter men det är roliga saker också.
Maj - månaden då man får passa sig så att man inte bara bockar av utan att fatta vad som händer.

Måndagar består ju av stall och mulitplikation typ - så jag omfamnar det.
Jag hade någon slags förhoppning att jag skulle betala våra färjebiljetter för sommarens road trip men naglarna är precis nylackade så jag kan inte fiska upp bankdosa ur väskan. Otur.
Inte kan jag gå och lägga mig heller.
Det var synd, jag är beyond klippslut och borde verkligen inta horisontellt läge.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen ett I-landsproblem att inte kunna betala sommarens resa pga nylackade naglar. Hihihihihi
Karin

Librarybeth sa...

Karin: ja guuu asså - va jobbig kväll jag hade, ja ba mäh! akta naglarna (valde Chanel)n:D