måndag 19 maj 2014

Det är redan måndag

06:15 såg jag två gossar på skolgården här intill, de var väl på väg till frita före skoldags och tyckte att de lika gärna kunde passa på att leka innan någon till-jobbet-stressad förälder tjatade in dem.
Det är alltså fler än jag som tycker det mesta är bra mycket enklare så här års.
Bara att komma upp ur bingen, göra saker, också att göra klädval är roligare så här års. Orken likaså, är av en helt annan kaliber.
Sedan får jag förstås genast semesterkänning av minsta lilla helg.
- Tror du att du har semester eller känner du att du vill du ha det, undrar Mannen.
- Det ena behöver inte utesluta det andra, är mitt svar på den frågan.

dagens är en återanvändning av gårdagens handla-assnabbt-på-Maxi-outfit; tischa Monki, sjal Lindex, slappa brallor HM, clogs Åhléns

4 kommentarer:

Anna sa...

snygg outfit! Tror jag copycat:ar den imorgon :-)/AnnaP

IngelaMolly sa...

Mycketsnyggt!

Librarybeth sa...

Anna: då känner jag mig djupt hedrad ;D

IngelaMolly: thänx

mis(s)match sa...

Snyggt!