tisdag 6 maj 2014

Så här års tänker man rätt mycket på semester

Igår ska det erkännas att jag la rätt så mycket kraft av jobbets morgontimmar på att försöka utröna följande;
hur många semesterdagar har jag egentligen kvar efter att all inplanerad semester för i år är dragen?
Jag tog det för högst osannolikt att jag skulle ha något kvar men varje gång jag loggar in på stämpelsystemet som kommunen benützar har jag noterat att det såg ut som att det fanns dagar kvar.
Med hjälp av en kollega och sedan ännu en som dessutom är proffs på dylika frågor fick jag ett överraskande svar.
12 dagar kvar.
Va? Hur är det möjligt? Jag brukar alltid göra slut på rubbet.
Nu går jag och myser över att det finns dagar kvar. Inte för att jag behövde till något, jag vill bara kolla.
Känns som en liten skatt på något vis.
Idag lovar jag att vara Mrs EffectiveBeth istället och sluta drömma om semester.

4 kommentarer:

Camillas dagar sa...

Tjohooo! Vilken lyckodag!

hallinbloggar sa...

Men så härligt! Jag brukar vara bra på att utnyttja mina dagar.....!

pralinen sa...

semester är viktigt, extra dagar är värsta högvinsten :-)

Librarybeth sa...

Camilla: ja! känns som en fin bonus!!

Hallin: det var en total överraskning för mig!

Pralinen: exakt så kände jag!