fredag 23 maj 2014

Randig fredag

Jag ska jobba helg och helgtemat är randigt (och huvudbonad!!!) och jag ser att jag tjuvstartar redan idag.
Lite hatkärlek där till den här längden på kjol och tubkjolar i allmänhet. Har haft en invänjningsperiod men börjar nu tycka att båda komponenterna är ok men jobbar fortfarande på't.
Längden är ju "snäll" mot figuren men länge tyckte jag den var som lite trälig för att använda ett öschötskt uttryck (?). Den är liksom varken eller. Tubkjolar får inte vara för tajta (på mig) det är inte snyggt, till tubkjolens fördel måste man ju dock framhålla bekvämlighetsfaktorn som är hög.
Och så en trätoffel till det där så ser jag rekordelig ut denna jobbdag.
Ack ja, snillen spekulerar här denna fredagsmorgon då jag måste hasta vidare till HM:s vip-morgon med kaffe och 20% på rubbet.
Jag hoppas hitta några dynor till uteplatsens stolar. Dessa dynor ämnar jag kuppa* in eftersom Mannen i många år tyckt att det där med dynor - det behövs inte.

dagens ränder Lindex,  grå t-shirt Bondelid, prickar troligtvis HM, clogs Swedish Hasbeens for HM


*kuppa=göra en kupp, dock inte av det militära slaget fast nästan

8 kommentarer:

yllet sa...

Har ni HM Home? Jag kanske måste dra mig norröver vad det lider?!

Librarybeth sa...

Yllet: oh yes we do!!! Det är en trevlig liten avdelning!

Fliselin sa...

Fint! Håller med ang tubkjolar. Lite svårt det där. Jag gillar inte när baken sticker ut som en bulle...

Huvudbonad i helgen?! Intressant!

Frida sa...

Yey! Jag var också på VIP-shopping, fann sommar-basplagg och världens finaste barnklänningar.

Librarybeth sa...

Fliselin: exakt - det är ett kritiskt parti och det är väldigt jobbigt att försöka hålla in rumpan.
vi får se vad som bjuds som huvudbonad.

Frida: gött!! Jag kom hem med lite i påsen jag också!

Camillas dagar sa...

Fint ju! Den där längden får mina vader att se ut som stockar tyvärr.

Anonym sa...

Jag hade oxå Kjolen (med stort K) idag. Jag <3 den!

Karin LG / karinssurvey

Librarybeth sa...

Camilla: det är det jag har försökt vänja mig vid på mig själv....

Karin LG: ah - kul!!! jag kan vara en potentiell lover av kjolen tror jag ;D