torsdag 22 maj 2014

Dags för torsdag

Lite i-landsproblem redan så här på morgonen;
Dagens byxa bereder mig för lite spänning i vardagen. När jag provade dessa i mars satt de bra (får vi förmoda eftersom jag köpte dem). Nu i maj, har dessa brallor en tendens att kasa ned, känns som jag tappar dem så där lite lagom långsamt.
De är inte utrustade med hällor så jag kan inte ha något bälte och jag är nu för alltid dömd att tänka smart vad gäller tröja/top över som något slags jag-tappar-brallan-skydd.
Vad har hänt?
Minskat i omfång? Nä, tappat kilon tror jag knappast är aktuellt, kilona har nog bara flyttat på sig, så jag fattar inte riktigt?
Om svaret på den frågan är ja, tar jag det som något positivt även om det ger mig denna lilla vardagsedge.
Sköna är de i alla fall.
(dagens utmaning; bära mobilen i fickan....! eeeller inte)

dagens byxa som det nu tuggats om är från InWear, svart tischa från Wera, halsband & Other stories

7 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Finfin är du iaf!

Fliselin sa...

Fint! Hällor fixar du lätt! Köp något band i lämplig färg och sy fast på lämpliga avstånd! Jag gillar hällor!

Librarybeth sa...

Iwillnot: även nedhasade brallor är brallor ;D tack!

Fliselin: God no! Du vet inte vem du pratar med! Sy? Jag? Skulle inte tro det. Jag tror mer på hängslen ;D

Librarybeth sa...

Iwillnot: även nedhasade brallor är brallor ;D tack!

Fliselin: God no! Du vet inte vem du pratar med! Sy? Jag? Skulle inte tro det. Jag tror mer på hängslen ;D

Fliselin sa...

Är ingen av döttrarna händig med symaskin? Hade jag bott närmare så hade jag fixat det åt dig!

Akan-Kakan sa...

Men snygga är de!! Om du tröttnar på spänningen tänker jag att symaskin eller kanske hängslen kunde vara nåt?

Librarybeth sa...

Fliselin: verkar som att min mors egenskaper (hon är jätteduktig sömmerska) kan ha hoppat till en av mina döttrar. Jag skulle emellertid inte släppa ifrån mig dessa byxor för behandling till tösabiten... än. Thanks - jag får helt enkelt se till att hålla i brallan ;D

Akan-kakan: ja, gillar dem trots allt. Tror hängslen är modellen ;D